Μέλι και δίαιτα για αδυνάτισμα

Μέλι και δίαιτα
Μέλι και δίαιτα

Μέλι και δίαιτα για αδυνάτισμα πάνε μαζί; Για τους περισσότερους η απάντηση είναι όχι. Για τους περισσότερους ανθρώπους το μέλι είναι ένα τρόφιμο που αυτό που κάνει κατά κύριο λόγο είναι να γλυκαίνει. Και παράλληλα να παχαίνει αυτόν που το καταναλώνει. Στην πραγματικότητα όμως το μέλι καταπολεμά την παχυσαρκία και το λίπος!

Το φυσικό μέλι όταν ληφθεί πριν τον ύπνο πιστεύεται ότι είναι ευεργετικό. Είναι σε θέση να τροφοδοτήσει το ήπαρ(συκώτι) και να βοηθήσει στην επιτάχυνση της καύσης του λίπους στον μεταβολισμό. Αλλά και να διευκολύνει τις ορμόνες του στρες και να μας βοηθήσει σε έναν καλύτερο ύπνο.

Είναι η αρχαιότερη φυσική γλυκαντική ουσία. Περιέχει μια ευρεία γκάμα βιταμινών συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Β6, Β1, Β2 και Β5. Αλλά και μέταλλα όπως ασβέστιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο και ψευδάργυρο. Επίσης είναι πλούσιο σε αντί-οξειδωτικά και αμινοξέα τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών.

Χάρη στην αναλογία 1:1 της φρουκτόζης και της γλυκόζης, το μέλι είναι μια ιδανική τροφή. Μπορεί να προσφέρει ένα μηχανισμό ανεφοδιασμού για το σώμα το βράδυ διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ισορροπημένα. Αλλά και να αφήσει τις ορμόνες ανάκαμψης σας να προχωρήσουν στην καύση λίπους.

Η άποψη ότι το μέλι μειώνει το επίπεδο της γλυκόζης δημοσιεύθηκε στο «Journal of Medicinal Food» τον Απρίλιο του 2004.

Ωστόσο για τους περισσότερους ανθρώπους μέλι και δίαιτα δεν πάνε μαζί

Το φαγητό πριν τον ύπνο και ειδικά κάτι γλυκού όπως το μέλι φαίνεται να αψηφά την κοινή λογική. Επιπλέον το φαγητό αργά το βράδυ συχνά αποφεύγεται από πολλούς ανθρώπους. Πιστεύουν ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου το μεταβολικό ποσοστό είναι χαμηλό και το σώμα δεν μπορεί να κάψει θερμίδες. Και έτσι θα ήταν εύκολο να πάρουν βάρος. Και ίσως είναι πολύ δύσκολο να μας πείσει κάποιος για το αντίθετο…

Όντας λάτρης του μελιού φυσικά ήθελα να μάθω περισσότερα για το πώς η συγκεκριμένη δίαιτα με μέλι λειτουργεί επιστημονικά για το καλό του σώματος. Επίσης πως θα μπορούσε να έχει θετικά αποτελέσματα στην προσπάθεια κάποιου που κάνει δίαιτα για αδυνάτισμα.

Μέλι και δίαιτα
Μέλι και δίαιτα

Διάβασα ότι όταν τα σάκχαρα απορροφώνται από το έντερο στο αίμα απορροφώνται πρώτα από το ήπαρ. Το οποίο είναι το μόνο όργανο στο ανθρώπινο σώμα με το ένζυμο φρουκτόζης για την επεξεργασία αυτών των σακχάρων. Στο ήπαρ η φρουκτόζη μετατρέπεται σε γλυκόζη, αποθηκεύεται ως γλυκογόνο του ήπατος και απελευθερώνεται μόνον εάν και εφόσον η γλυκόζη στο αίμα πέσει.

Η φρουκτόζη ενεργοποιεί επίσης το ένζυμο της γλυκόζης στο ήπαρ επιτρέποντας στο συκώτι να λάβει όσο γλυκόζη αυτό απαιτεί. Αυτό αναφέρεται ως «το παράδοξο της φρουκτόζης». Με άλλα λόγια, η φρουκτόζη χαμηλώνει το γλυκαιμικό δείκτη της γλυκόζης. Η φρουκτόζη εισέρχεται στο ήπαρ και ανοίγει την πύλη για την είσοδο της γλυκόζης εμποδίζοντας μια ταχεία αύξηση της γλυκόζης στο αίμα.

Αυτός ο φυσικός ρυθμιστής της γλυκόζης του αίματος βρίσκεται σε φρούτα λαχανικά και στο μέλι. Ρυθμίζοντας τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και σταθεροποιώντας τα για να διατηρήσουν μια κανονική παροχή γλυκόζης στον εγκέφαλο.

Το μέλι σε μια δίαιτα για αδυνάτισμα είναι ο καλύτερος αντικαταστάτης της πραγματικά επικίνδυνης και υπεύθυνης για πολλά προβλήματα ζάχαρης

Ο εγκέφαλος αποτελεί μόνο το 2% της μάζας του σώματός μας, όμως είναι το όργανο με τις περισσότερες ενεργειακές απαιτήσεις. Καίει μέχρι και 20 φορές περισσότερη ενέργεια από οποιοδήποτε άλλο κύτταρο στο σώμα. Το ήπαρ είναι το μόνο όργανο που μπορεί και να αποθηκεύσει και να απελευθερώσει τη γλυκόζη για την τροφοδότηση με καύσιμα του εγκεφάλου.

Ως εκ τούτου, είναι κρίσιμη η εξασφάλιση αρκετής αποθηκευμένης ποσότητας γλυκογόνου στο ήπαρ κατά τη διάρκεια των 8 ωρών της νύχτας που δεν τρώμε τίποτα.

Όταν πηγαίνουμε για ύπνο με «άδειο» συκώτι, ο εγκέφαλος απελευθερώνει ορμόνες του στρες. Την αδρεναλίνη και την κορτιζόλη, προκειμένου να μετατρέψει τις πρωτεΐνες των μυών σε γλυκόζη που απαιτείται για την επιβίωση του εγκεφάλου.

Αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς είναι ότι καίμε ένα εκπληκτικό 70 % από το λίπος κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης! 35 % κατά τη διάρκεια άσκησης χαμηλού επίπεδου, 20 % κατά τη διάρκεια μέτριας άσκησης και ένα χαμηλό 10 % κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης.

Μιλάμε για τα ποσοστά των τύπων του λίπους που καίγεται με τον βασικό μεταβολισμό και όχι για το συνολικό λίπος

Με άσκηση στο γυμναστήριο αερόβιες ασκήσεις τρέξιμο κλπ μπορούμε να κάψουμε συνολικά περισσότερο λίπος.

Όταν σχεδιάζουμε να χάσουμε περιττό βάρος, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το σώμα μας ”καίει” τέσσερις τύπους καυσίμων: Σωματικό λίπος(λιπαρά), λίπη που βρίσκονται στον ιστό των μυών(τριγλυκερίδια), την γλυκόζη από το γλυκογόνο του ήπατος, και την γλυκόζη που αποθηκεύεται στο γλυκογόνο των μυών.

Η αναλογία καύσης κατά την διάρκεια της αεροβικής άσκησης είναι 20% λίπος και 80% γλυκόζη. Κατά την διάρκεια της ανάπαυσης(ύπνου) αυτό το ποσοστό αντιστρέφεται σε 20% γλυκόζη και 80% λίπος.

Το ήπαρ πρέπει να παραδώσει 10 γραμμάρια γλυκόζης κάθε ώρα – 6,5 προς τον εγκέφαλο, 3,5 στα νεφρά και στα ερυθρά αιμοσφαίρια. Δεδομένου ότι η ικανότητα του ήπατος είναι μόνο 7,5 γραμμάρια, οι περισσότεροι άνθρωποι πηγαίνουν στο κρεβάτι με «απεμπλουτισμένο» το ήπαρ, ενεργοποιώντας τα επινεφρίδια και δεν ανακάμπτουν.

Δεν ανακτούν ενέργεια και δεν καίνε τα λίπη με φυσικό τρόπο.

Μέλι και δίαιτα
Μέλι ο καλύτερος αντικαταστάτης της ζάχαρης

Ακόμα και αν σας φαίνονται απίστευτα όλα αυτά να θυμάστε ότι το μέλι και δίαιτα για αδυνάτισμα πάνε μαζί! Και είναι ο καλύτερος αντικαταστάτης της πραγματικά επικίνδυνης και υπεύθυνης για πολλά προβλήματα ζάχαρης. Λευκής ή καστανής δεν έχει και πολλή σημασία

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.