Αδυνάτισμα σαν στόχος της νέας χρονιάς και πως να το πετύχετε

Αδυνάτισμα σαν στόχος για την νέα χρονιά
Αδυνάτισμα σαν στόχος για την νέα χρονιά

Η απώλεια βάρους είναι σταθερά ένας από τους πιο δημοφιλείς στόχους της Πρωτοχρονιάς. Πάρα πολλοί άνθρωποι θέτουν ως στόχο για την νέα χρονιά να αδυνατίσουν και να αλλάξουν τον τρόπο που τρέφονται και ζουν. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ανθρώπων αποτυγχάνει να κρατήσει τις δεσμεύσεις του. Ακόμα κι αν έχετε αποτύχει στο παρελθόν θέτοντας σαν στόχο το αδυνάτισμα, παρακάτω θα βρείτε τρόπους για να αυξήσετε τα ποσοστά επιτυχίας σας.

Το να χάσεις βάρος, να αδυνατίσεις, δεν είναι κάτι τόσο δύσκολο. Δυσκολότερο είναι το αδυνάτισμα να έχει διάρκεια, να φτάσεις το επιθυμητό βάρος και να κρατηθείς σε αυτό με μικρές διακυμάνσεις. Παρακάτω θα δούμε κάποια σημεία που οι περισσότεροι αγνοούν ή απλά δεν τους δίνουν σημασία με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν. Δεν είναι μαγικά κόλπα μα μπορούν να βοηθήσουν πραγματικά στο αδυνάτισμα και την καλύτερη ποιότητα ζωής.

Να θέτεις συγκεκριμένους στόχους

Θέλετε να χάσετε βάρος αλλά δεν θέτετε συγκεκριμένο στόχο, γεγονός που καθιστά δύσκολο το σχέδιο και εύκολη την επιτυχία. Οι περισσότεροι άνθρωποι θέτουν αόριστους στόχους όπως «Θα τρώω περισσότερο υγιεινά» ή «Θα αρχίσω να κάνω γυμναστική». Αυτές οι γενικολογίες συνήθως μένουν εκεί και αναβάλλονται επ ‘αόριστον.

Χρειάζεται να βάζουμε συγκεκριμένους στόχους και να έχουμε και συγκεκριμένο πλάνο. Για παράδειγμα “Για τις επόμενες 2 εβδομάδες δεν θα καταναλώσω γλυκά και αναψυκτικά. Αν μου έρθει όρεξη για γλυκό θα φάω κάποιο φρούτο και αντί αναψυκτικού θα πιω ανθρακούχο νερό με λεμόνι ή μια φέτα πορτοκάλι μέσα”. Αυτό το συγκεκριμένο πλάνο σε χρόνο αλλά και τρόπο έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.

Μεγάλες Προσδοκίες

Όχι το γνωστό βιβλίο ή η κινηματογραφική μεταφορά του μα οι δικές μας. Το να πούμε θα χάσω 20 ή 30 κιλά την νέα χρονιά που έρχεται είναι καλό σαν άκουσμα μα πολύ δύσκολο. Η δυσκολία του στόχου θα μας κάνει να τα παρατήσουμε πολύ εύκολα. Για αυτό θα πρέπει να βάζουμε μικρότερους και ευκολότερους στόχους.

“Θα χάσω 2 κιλά αυτό το μήνα” ή “Θα χάσω 3 κιλά και θα κάνω 20χλμ. περπάτημα αυτό το δεκαπενθήμερο” είναι πιο προσιτοί και εύκολοι στόχοι. Προσπαθώντας για αυτούς τους στόχους και με την επίτευξη τους θα νιώσετε χαρά και ικανοποίηση. Πετυχαίνοντας θα πάρετε κουράγιο και δύναμη για να επιτύχετε τους επόμενους στόχους.

Έξυπνες επιλογές για αδυνάτισμα σαν στόχο της νέας χρονιάς
Έξυπνες επιλογές για αδυνάτισμα σαν στόχο της νέας χρονιάς

Μην ψάχνεις το απόλυτο

Οι τελειομανείς είναι λιγότερο πιθανό να κρατήσουν τους στόχους του νέου έτους όσο και αν νομίζατε το αντίθετο. Η έντονη και αυστηρή αυτοκριτική, η υπερανάλυση και η αναζήτηση της τελειότητας σας φέρνει πιο κοντά στην αποτυχία.

Τα πράγματα δεν πρέπει να τα βλέπεται “όλα ή τίποτα”. Μια μικρή “αποτυχία”, ένα πισογύρισμα δεν πρέπει να σας κάνει να παρατάτε από το στόχο σας. Να περιμένετε πως θα υπάρχουν και αυτά και να είσαστε έτοιμοι να επανέλθετε.

Μην καταπιέζεστε

Συχνά, όταν οι άνθρωποι θέλουν να χάσουν βάρος, κόβουν τις αγαπημένες τους τροφές. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα στέρησης και με τη σειρά του, σε αποτυχία. Βρείτε το μοντέλο διατροφής που σας ταιριάζει. Βρείτε γευστικά υποκατάστατα των τροφών που δεν είναι καλό να καταναλώνεται. Υπάρχουν άπειρες συνταγές που μπορούν να πλησιάσουν και να ξεπεράσουν γευστικά τα όσα επεξεργασμένα τρόφιμα καταναλώνατε. Επικεντρωθείτε σε φρέσκες, μη επεξεργασμένες τροφές και μη βάζετε πολλά όρια.

Μικρές και έξυπνες επιλογές

Όταν βρίσκεστε μπροστά από το ασανσέρ κάντε την επιλογή να πάτε από την σκάλα. Όχι πάντα, μα και μία στις 5 φορές θα σας βάλει στο σωστό δρόμο. Επιλέξτε να κάνετε τα ψώνια σας τμηματικά και να κάνετε 2 δρόμους για το super market. Προτιμήστε να καταναλώσετε περισσότερο νερό με φέτες από φρούτα, καφέ χωρίς ζάχαρη και τσάι αντί αναψυκτικών. Προτιμήστε να τρώτε ολόκληρα φρούτα αντί χυμών. Επιλέξτε το περισσότερο κρέας από το περισσότερο ψωμί.

Με καθαρό μυαλό και επιλέγοντας το σωστό σε αυτά τα μικρά θέματα θα είσαστε πάντα ένα βήμα πιο κοντά στο να πετύχετε το στόχο σας για την νέα χρονιά. Είτε πρόκειται για το αδυνάτισμα, την πιο υγιεινή διατροφή ή την περισσότερη άσκηση και κίνηση.

Καλή χρονιά!