Νόβακ Τζόκοβιτς για την διατροφή του: Κάνω διαλειμματική δίαιτα [16/8]

Αρχική » Σώμα & Πνεύμα » Νόβακ Τζόκοβιτς για την διατροφή του: Κάνω διαλειμματική δίαιτα [16/8]
τζόκοβιτς διαλειμματική δίαιτα 16/8

Το ότι ο Νόβακ Τζόκοβιτς τηρεί αυστηρά πρωτόκολλα διατροφής το γνωρίζουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Ένας εκ των κορυφαίων τενιστών όλων εποχών απέχει εντελώς από την κατανάλωση κρέατος, τηρεί μια gluten free δίαιτα ενώ, μέσω των πρόσφατων live instagram που πραγματοποιεί, μας ενημέρωσε για μια ακόμα πιο extreme πρακτική που εφαρμόζει!

Και η οποία καλείται “αυτοφαγία” και είναι μια πρόσφατη τάση στον χώρο της υγιεινής διατροφής που έχει αρκετά επιστημονικά δεδομένα που την στηρίζουν αν και η περιγραφή της ίσως σοκάρει μερικούς.

Τι είναι, λοιπόν, η αυτοφαγία;

Όπως φανερώνει και η λέξη, πρόκειται για την ιδιότητα των κυττάρων του οργανισμού να ανακυκλώνουν τα συστατικά τους, «τρώγοντας» ένα κομμάτι του εαυτού τους. Με αυτό τον τρόπο, τα κύτταρα ανακυκλώνουν κατεστραμμένα μόρια, ανανεώνονται και διατηρούνται λειτουργικά. Σε περίπτωση που η αυτοφαγία δεν πραγματοποιείται όπως θα έπρεπε, υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης ασθενειών όπως διαβήτη, καρκίνου κ.ο.κ., ενώ σε φυσιολογικές συνθήκες, μας επιτρέπει να «ξεφορτωνόμαστε» άχρηστα στοιχεία, να σταματάμε την καρκινική ανάπτυξη και να εμποδίζουμε μεταβολικές δυσλειτουργίες, όπως την παχυσαρκία και τον διαβήτη, αλλά και φλεγμονές. Με λίγα λόγια, η αυτοφαγία παρουσιάζεται ως το κλειδί για την επιβράδυνση της γήρανσης, για μια καλύτερη υγεία και μια αντίστοιχη σιλουέτα.

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους εξυπηρετούνται οι σκοποί της αυτοφαγίας είναι η σωματική άσκηση.

Η άσκηση δημιουργεί στρες στον οργανισμό, δημιουργώντας μικροσκοπικά «σκισίματα» στους μυς που το σώμα προσπαθεί να θεραπεύσει, ενώ ταυτόχρονα τους καθιστά πιο δυνατούς και ανθεκτικούς. Η τακτική άσκηση αποτελεί τον πιο δημοφιλή τρόπο που οι άνθρωποι βοηθούν τον οργανισμό τους να «καθαρίσει» μέσω της αυτοφαγίας, κάτι που έχει φανεί και σε πειράματα σε ποντίκια. Όσον αφορά τους ανθρώπους, το επίπεδο της άσκησης που χρειάζεται για να πυροδοτήσει την αυτοφαγία είναι δύσκολο ερώτημα προς το παρόν όπως αναφέρουν οι ερευνητές.

Πως επιτυγχάνεται μέσω της διατροφής;

Ωστόσο, ένας ακόμη τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται η αυτοφαγία έρχεται μέσω ακραίας καθημερινής “νηστείας” από το φαγητό, πλήρους δηλαδή αποχής από οποιαδήποτε κατανάλωση τροφής!

Η παράλειψη γευμάτων, φαίνεται πως εν προκειμένω και πάντα σύμφωνα με τις αρχές της αυτοφαγίας, κάνει καλό, με την έννοια ότι βάζει και πάλι τον οργανισμό σε συνθήκες στρες. Σύμφωνα με έρευνες, η περιστασιακή νηστεία μπορεί να παρουσιάσει οφέλη, μειώνοντας τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών παθήσεων, ίσως λόγω της αυτοφαγίας, ενώ έχει δοθεί και αρκετή έμφαση στο πόσο η αυτοφαγία προωθεί την υγεία του εγκεφάλου, αποτελώντας ένα τρόπο να μειωθεί ο κίνδυνος ασθενειών, όπως Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον.

τζόκοβιτς διαλειμματική δίαιτα 16/8
Νόβακ Τζόκοβιτς – Ο κορυφαίος τενίστας σήμερα

Ο Νόλε, λοιπόν, πέραν φυσικά της σωματικής άσκησης στην οποία διαπρέπει όσο λίγοι, εφαρμόζει και την καθημερινή αυτή νηστεία στην διατροφή του μην τρώγοντας τίποτα επί 16 ώρες μέσα στη μέρα και εφαρμόζοντας μικρά γεύματα τις υπόλοιπες οκτώ!

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες: Διαλειμματική νηστεία – Δίαιτα 16/8

Φαντάζει αδιανόητο για έναν αθλητή του επιπέδου Τζόκοβιτς που έχει τεράστια ανάγκη από ενέργεια και πρωτεϊνη να παραμένει νηστικός για 16 ώρες κάθε μέρα αλλά αυτό ακριβώς κάνει ο Τζόκοβιτς εδώ και ενάμιση χρόνο!

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν έχουν επηρεαστεί τα αποτελέσματα του στο κορτ που είναι εντυπωσιακά.

Πηγή: Tennis24