Καίω θερμίδες με το τρέξιμο ή με το περπάτημα;

Περπάτημα τρέξιμο θερμίδες
Περπάτημα τρέξιμο θερμίδες

Όλοι γνωρίζουν πως με το τρέξιμο μπορείς να κάψεις πολλές θερμίδες και να βοηθηθείς για να χάσεις ή να διατηρήσεις το βάρος σου. Δεν ταιριάζει σε όλους το τρέξιμο όμως… τουλάχιστον αρχικά. Τι γίνεται με το περπάτημα, λοιπόν; Καίω θερμίδες με το περπάτημα; Μπορώ να επιτύχω τους στόχους μου περπατώντας αντί τρέχοντας;

Η κοινή λογική μας λέει πως αν τρέξεις για 1χλμ. θα κάψεις περισσότερες θερμίδες από το να περπατήσεις αυτό το χιλιόμετρο. Σε αυτό το παράδειγμα όμως επικεντρωνόμαστε στην απόσταση. Τι γίνεται αν δεν μας ενδιαφέρει η απόσταση ως στόχος και δώσουμε έμφαση στον χρόνο; Δηλαδή, το τρέξιμο όντας μια πιο έντονη άσκηση από το περπάτημα καίει και απαιτεί περισσότερες θερμίδες σε λιγότερο χρόνο. Από την στιγμή όμως που το περπάτημα είναι λιγότερο έντονο και περισσότερο αργό, απαιτεί περισσότερο χρόνο. Έτσι γυμναζόμαστε για περισσότερο χρονικό διάστημα.

Ποια από τις δύο ασκήσεις είναι πιο αποδοτική, λοιπόν;

Δεν μπορούμε να απαντήσουμε απόλυτα σε αυτή την ερώτηση για ένα σωρό λόγους. Ο ρυθμός κατανάλωσης θερμίδων από το κάθε άτομο επηρεάζεται από την ηλικία, το βάρος, την φυσική του κατάσταση, τον ρυθμό του, το έδαφος και το περιβάλλον στο οποίο τρέχει ή περπατά, ακόμα και από την διατροφή και την ποσότητα νερού που καταναλώνει στην ημέρα του και στην ζωή του. Αν τώρα, συγκρίνουμε αυστηρά την κατανάλωση θερμίδων για μια συγκεκριμένη απόσταση με όλες τις παραπάνω παραμέτρους ίδιες, ναι, η ταχύτητα παίζει ρόλο.

Όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα με την οποία κινούμαστε τόσο μεγαλύτερη η απαίτηση σε θερμίδες, το “κάψιμο”.

Ο μέσος άνθρωπος περπατά γρήγορα με ταχύτητες γύρω στα 5-6χλμ/ώρα. Μόνο άνθρωποι που κάνουν “αγωνιστικό περπάτημα” και έχουν ασκηθεί αρκετά σε αυτό μπορούν να φτάσουν να περπατούν με 8χλμ/ώρα. Αυτή είναι και η ταχύτητα που περπάτημα και τρέξιμο καίνε περίπου τις ίδιες θερμίδες, το “sweet spot” της θερμιδικής κατανάλωσης. Δεν μπορούν όμως πολλοί να φτάσουν αυτή την ταχύτητα περπατήματος. Αν πάλι πεις ότι “τρέχεις” με 8χλμ/ώρα, αυτό δεν είναι τόσο τρέξιμο μα ένα αργό jogging.

Αν βελτιώσεις και την διατροφή σου και υπολογίσεις και το θερμιδικό φορτίο που από εκεί λαμβάνεις, θα επιτύχεις τους στόχους σου ακόμα πιο εύκολα και γρήγορα.

Είναι σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας πως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να τρέξουν σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες από τα 8χλμ/ώρα και μάλιστα για αρκετή ώρα ή απόσταση. Έτσι και οι θερμίδες που θα κάψουν δεν μπορεί να είναι τόσο πολύ περισσότερες από ένα γρήγορο περπάτημα που είναι πιο εφικτός στόχος και με δυνατότητες να γίνεται σε διάρκεια.

Περπάτημα ή Τρέξιμο...
Περπάτημα ή Τρέξιμο…

Τρέξιμο ή Περπάτημα

Υπάρχουν αρκετές μελέτες που έχουν βγάλει σαν συμπέρασμα πως τρέχοντας αντί περπατώντας την ίδια απόσταση καις ένα 30% περίπου περισσότερες θερμίδες. Επίσης, το τρέξιμο υψηλής έντασης για όσο χρόνο μπορεί ο καθένας προσφέρει το όφελος του λεγόμενου “afterburn”. Δηλαδή, ο οργανισμός συνεχίζει να καίει θερμίδες για κάποιο χρονικό διάστημα ακόμα και μετά το τέλος της άσκησης, κατά την ξεκούραση.

Από την άλλη, το περπάτημα λόγο της χαμηλότερης έντασης του οι περισσότερες θερμίδες που θα κάψει θα είναι λίπος. Το περπάτημα είναι μια δραστηριότητα που ευκολότερα μπορεί να εντάξει ο καθένας στην καθημερινότητα του. Επίσης, το περπάτημα καταπονεί λιγότερο τις αρθρώσεις και τους μυς σε σχέση με το τρέξιμο.

Αν θες λοιπόν να κάψεις θερμίδες, να γυμναστείς και να ξεσκάσεις, το περπάτημα και το τρέξιμο είναι ιδανικές λύσεις. Όποιο και αν σου ταιριάζει και όποιο και να διαλέξεις μπορείς να έχεις και θα έχεις ευεργετικά αποτελέσματα για τον οργανισμό σου, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.

Αν βελτιώσεις και την διατροφή σου και υπολογίσεις και το θερμιδικό φορτίο που από εκεί λαμβάνεις, θα επιτύχεις τους στόχους σου ακόμα πιο εύκολα και γρήγορα.

Καίω θερμίδες και με το τρέξιμο και με το περπάτημα… και τα δύο μπορούν να βρουν το δικό τους χώρο και χρόνο στην καθημερινότητα μας.